St. 16. jún 2021

SportMag.sk

Magazín o športe a na lifestyle témy

Posilňovanie brucha – aké cviky sú najefektívnejšie?

2 min čítania

Brucho je partiou tela, ktorá je na rysovanie asi najzložitejšia. Aby vám vystúpili tehličky na bruchu, je potrebná najprv správne poskladaná strava a až potom je to správne cvičenie. Ak už máte stravu upravenú a zdokonalenú, tak sú na rade efektívne cviky, ktoré vaše brušné svaly vyformujú. Ktoré cviky na brucho sú najefektívnejšie a oplatí sa ich zaradiť do tréningu?

Posilňovanie brucha – aké cviky sú najefektívnejšie? (Foto: pixabay.com)

Predtým, ako vám povieme o najefektívnejších cvikoch na brucho, tak je potrebné vedieť, že pri nesprávnom prevedení nebudú dostatočne efektívne. Preto si vždy najprv prečítajte čo najviac o konkrétnom cviku, ako máte mať pri ňom jednotlivé časti tela. Po nesprávne prevedených cvikoch môžete mať potom bolesti chrbta alebo krčnej chrbtice, prípadne by mohlo dôjsť k nesprávnemu uloženiu brušných svalov. Ale späť k najefektívnejším cvikom.

Pri posilňovaní vrchnej časti brucha zostávajú najefektívnejším cvikom práve klasické brušáky. Tu si dávajte pozor na neustále tlačenie spodného chrbta do zeme (do podložky). Tým pádom budú pracovať hlavne brušné svaly. Overeným cvikom nie len na brucho je plank, ktorý posilňuje aj ruky a chrbát. Opäť, sústreďte sa na to, aby primárne pri cvikoch pracovali brušné svaly. Z oboch spomínaných cvikov si viete na internete nájsť varianty, aby ste nemuseli cvičiť neustále to isté dookola. Čo je tiež dôležité vedieť, tak brucho sa posilňuje pri väčšine komplexnejších cvikov, preto nie je potrebné stále cvičiť len na brucho.