Št. 25. apr 2024

SportMag.sk

Magazín o športe a na lifestyle témy

Počuli ste už o pilates pri stene? Alebo čo vám pomôže získať wall pilates

3 min čítania

Pilates sa cvičí už viac, než 90 rokov, no nie je pilates ako pilates. Hoci sa vo všeobecnosti hovorí, že na pilates by ste radšej mali chodiť do fitness centra alebo niekam do telecvične na skupinovú hodinu, internetom sa šíri nový druh pilatesu, ktorý sa dá cvičiť aj doma a bez akéhokoľvek náčinia. Viete, o čo ide?

Počuli ste už o pilates pri stene? Alebo čo vám pomôže získať wall pilates
(zdroj: unsplash.com)

Namiesto partnera stena

Wall pilates, alebo pilates pri stene, je cvičenie, ktoré využíva váhu tela a odpor steny na spevnenie svalov a zlepšenie flexibility. Pohyby by mali byť pomalé a kontrolované, vďaka čomu je toto cvičenie ideálne aj pre tých, ktorí s pilatesom začínajú alebo potrebujú cvičiť s nízkou záťažou. Stena je v tomto prípade oporou a stabilitou, ktorú v nej nájdu najmä tí, ktorí s cvičením začínajú. Pomáha totiž telu uľahčiť niektoré náročnejšie pozície a poskytuje pocit bezpečia. Stena sa stáva v podstate vaším partnerom pri cvičení, ktorý vám poskytne dodatočný odpor na spevnenie a tvarovanie svalov. Najväčšou výhodou je, že wall pilates ponúka úplne tie isté výhody ako tradičný pilates. Hoci žiadne špeciálne vybavenie nepotrebujete, minimálne podložku a pohodlné športové oblečenie určite oceníte. Využite na ich nákup Hop Sport zľavový kód alebo FootShop zľavu.

Pilates vás zoštíhli

A aké výhody teda pilates telu poskytuje? V prvom rade zlepšuje jadro tela. Je to veľmi dobré preto, že po celodennom sedení sa jadro tela oslabuje a prispieva to tak k zlému držaniu tela. Práve pilates proti tomu skvele bojuje, pretože posilňuje aj brušné svaly, čo tiež vedie k zlepšeniu držania tela. Okrem brušných svalov môžete posilniť aj svaly na chrbte či bokoch. Stena vám poskytne dodatočnú stabilitu pre vašu chrbticu, a tak sa môžete sústrediť na správne zapojenie hlbokých brušných svalov, čo môže byť pri cvičení pilatesu na podložke ťažké. Narozdiel od väčšiny foriem cvičenia, pilates svaly doslova “predlžuje”, takže po jeho cvičení budete vyzerať štíhlejšie. Zároveň sa zlepší vaša flexibilita.

Cvičenie aj po operácii

Wall pilates je skvelým spôsobom, ako zlepšiť svalovú vytrvalosť, pretože pohyby pri ňom sú pomalé a kontrolované. Núti to pracovať vaše svaly dlhšiu dobu, a to vedie k zlepšeniu vytrvalosti. Výhodou pilatesu je aj to, že nezaťažuje kĺby v takej veľkej miere ako napríklad beh, pri ktorom sa často opotrebujú. Aj preto sa pilates často používa pri rehabilitáciách, najmä vďaka svojej nenáročnosti a schopnosti zlepšiť silu jadra, flexibilitu a svalovú vytrvalosť. Stena poskytuje oporu tým, ktorí sa zotavujú po zranení alebo operácii. Ak hľadáte konkrétne tipy na cvičenie wall pilatesu, nájdete stovky videí na internete. Ešte stále nemáte na cvičenie wall pilatesu vhodné oblečenie a vybavenie? Využite na nakupovanie naše výpredaje a ušetrite.

www.KuponyZdarma.sk

Nakupujte lacnejšie!