Št. 29. okt 2020

SportMag.sk

Magazín o športe a na lifestyle témy

Čomu sa vyhnúť po tréningu či cvičení? Poznáme výsledky štúdie

2 min čítania

Výskumní pracovníci testovali osem zdravých mužov, ktorí sa dva dni pred každým testom zdržiavali konzumácie alkoholu a namáhavej fyzickej aktivity a večer pred testom mali pôst.

Na ďalší deň im odobrali krv a potom všetci dostali proteínový nápoj. Po konzumácii štyria muži ostali sedieť, zatiaľ čo ďalší štyria sa uložili do postele. Všetkým účastníkom bola odoberaná krv každých 15 minút počas nasledujúcich 4 hodín. Tento test sa opakoval jedenkrát denne počas 14 dní.

Na konci štúdie dospeli výskumníci k záveru, že muži, ktorí boli v polohe ležmo mali výrazne nižšie koncentrácie EAA v krvi ako účastníci vo vzpriamených pozíciách. Ak uprednostňujete silový tréning, toto je pre vás dôležité, pretože po tréningu v takzvanom „anabolickom okne“ kedy dochádza k oprave a rastu svalov, je dôležité koľko dotyčný prijal správnych živín.

Ak sa pýtate prečo je to tak, tak výskumní pracovníci poukázali na zverejnené štúdie počítačového modelovanie, ktoré ukázali, aké ťažké je, aby obsah žalúdka pokračoval v pohybe tráviacim traktom počas ležania.

Nie je rozumné si myslieť, že po náročnom tréningu robíte svojmu telu láskavosť tým, že budete ležať a popíjať si svoj proteínový kokteil, zatiaľ čo vaše telo bude relaxovať a absorbovať všetku tú dobrotu. Preto odolajte tomuto pokušeniu aspoň kým sa vaše anabolické okno neuzavrie.

Foto: unsplash.com